15 siječanj 2006

Proložac.hr - recenzija filma "Što je muškarac bez brkova"

Proložac. hr
prenosi recenziju filma "Što je muškarac bez brkova", pa nađoh zanimljivi komentar:
Od [07.01..2006 00:10 - Luka Maršić]
Dan prije stare godine, nakon dugog i bezbolnog odbijanja odlaska u bilo kakva kina i slične ustanove, odvukla me moja žena točno u ponoć u CineStar da bacimo oko na Muškarca bez brkova u režiji H. Hribara. U to vrime pošten svit spava, pa je lipa dvorana bila poluprazna, a ispred nas veliki zid unosio mi se u lice, pa sam imao osjećaj da sam cilo vrime nekako u tom zidu, posebice dok su nas pilali reklamama o tome šta dolazi, odlazi, šta moš’ poist, popit, kupit dici i ostalima bližnjima i sve to u ponoć i po. I tako već pomalo iziritiran i neurotičan, kakav jesam, počeo sam žugati njoj i Tomiću i svim «opičenim» iz njene generacije, koji danas svjesno ili nesvjesno djeluju društveno i izazivaju kontroverze. Prije samog početka filma i vrhunca večeri, dok su ovi nemilosrdno vrtili marketinšku patologiju letile su mi slike (u meni je igrao moj unutarnji film i dijalog između knjige i mog doživljaja našeg prostora) iz Antine knjige i rojile se misli kako će to pokazati Hribar i kakva su i kolika odstupanja od samog romana. Evo što sam ja doživio ljudi moji, uz dobru glazbu. Sam film kreće običajno u prikazivanju Dalmatinske zagore, i u vizualnom i onom misaonom (floskularnom) konceptu.Uočljiv je gasterbajterski simbolizam te škrta kamena zemlja probodena asfaltom kako bi se Jozo, Mate... što lakše dokopali svoje didovine u Mercedesu ili sličnom prometalu, te nesmetano uživali u svojim tradiconalnim običajnostima koje nisu promijenili, iako su većinu svoga života proveli u civilizaciji, čak se i ženili internaconalno, također je prikazan priprosti stariji ženski puk omotan šudarima kako se moli u crkvici. Radnja flma skoncetrirana je na dva lika i tri institucije. Glavni muški lik je pop (nema brkove) naočit, milostiv, radišan, vjeran crkvi i svojoj vjeri, alkoholni apstinent sve dok se ne pojavi ona, mlada, udovica, puna života u svakom smislu. Glavni ženski lik je, kako kazah, mlada udovica koja pomaže svojoj sestri u lokalnoj gostinici gdje se okuplja mlađa i starija seoska mladež. Muž joj pogiba negdje u tuđini nesretnim slučajem na baušteli, dobiva odštetu i kupuje u nekoj pripizdini za sav novac bezvrijedan komad zemlje od promoćurne babe, koja joj prodade zemlju iako znade da je mlada udovica u šoku i nije baš ubrojiva. No pošto će tu proći autoput, udovica lagano dolazi k sebi te skupo prodaje sad već vrijedni komad zemlje i dobiva novce s kojima kreće u novi život kojeg ja neću dalje opisivati to prepuštam vama kad i ako pogledate film. Za nju se veže niz likova zbog kojih bi se kao trebalo smijati, što meni baš i nije uspijevalo za razliku od same knjige. Također Hribar prikazuje, za mene, na vrlo suspektan (jednostran) način tri bitne institucije Hrvatske. S jedne strane je crkva kao konzervativna sredina kojoj je cilj da kontrolira u svim smjerovima svoj unutrašnji svijet i unutrašnji svijet svojih Božjih sluga, koketira s državnim institucijama, ona se materijalno obnavlja a duhovno propada, pop nije odolio ovoživotnim svjetovnim radostima. Na drugoj bandi, a sa istim prizvukom, je i hrvatska vojska, general (s brkovima) kojem je janjetina i žensko međunožje jedina svrha postojanja, a ministrica obrane je ljubomorno čeljade koja vara svog muža (sumnjivog priprostog političkog emigranta) koji je prijateljevao (pio i piva čudne pisme u tuđini) s bauštelcima po bjelosvjetskim birtijama. Ova treća institucija nije samo hrvatska, ona je univerzalna, a to je tradicija ili običajnost koja je simbol identiteta ma kakav on god ružan bio, vjernosti i vrijednosti u Hribara je izmarginaliziran i sveden na puki neuspijeh i priprosto, neduhovito banaliziranje ili ismjavanje. Za mene osobno film je fokusiran na savim druge ciljeve u odnosu na knjigu. I na kraju sam film ima duha, za mnoge koji nisu čitali knjigu Ante Tomića i nisu iz naših južnih pasivnih krajeva, film će biti dobra zajebancija i uz nekoliko istinski komičnih scena provest će lipu večer, ja se nisam baš osijećao ugodno i veselo te večeri, no to je samo moj subjektivni doživljaj umjetničkog uratka. Ona, zbog koje sam nakon podužeg vrimena prismrdio u kino, bila je skoro pa uplakana, jer su se na kraju pop i udovica uzeli i topla ljudska priča završila je happy endom.

07 siječanj 2006

par linkova

03 siječanj 2006

Uloga zajednice u prevenciji

Iz sažetka rada (naglasci op.ur.)

ULOGA ZAJEDNICE U PREVENCIJI ZLOPORABE DROGA MEĐU MLADIMA NA RAZINI SELEKTIVNIH INTERVENCIJA

U radu se preispituje uključenost zajednice u Republici Hrvatskoj u prevenciju zloporabe droga u mladih na razini selektivnih intervencija. Aktivnosti primarne prevencije autori smatraju promašenima. Prema njihovoj procjeni glavnina selektivnih intervencija u domeni je represivnih organa – policije.

Podaci istraživanja u Hrvatskoj pokazuju da je rizična populacija mladih konzumenata brojna i da bi većinom respondirala na ponuđene intervencije, ali ih u pravilu nema tko ponuditi.

blogoterapija

evo jedne zanimljive ankete o bloganju:

Monster Meter: Only 11% of Monster Members Ever Blog About Work

In a previous Monster Meter poll, we asked Monster members if they ever blog about work. Here are the results:

59% What are blogs?
30% Never.
6% Sometimes.
5% Yes, I think of it like therapy.

Što reći? Blog kao terapija za frustrirane, ili možda - umjesto "slobodnog medija" tek - sredstvo otupljivanja (oštrice)?

01 siječanj 2006

Marijana i 22 patuljka

Marijana i 22 patuljka

Nekada davno u velikom gradu, negdje u udaljenoj, prekrasnoj zemlji življaše mlada žena po imenu Marijana.
Svaki dan poučavaše 22 patuljka u jednoj kućici od sladoleda.
Prije odlaska u slatku kuću uvijek je provodila vrijeme u kupaonici pjevajući himnu Brazila.
Svaki dan pitala je svoje čudotvorno ogledalo obješeno na zid:“ Koji je padež?“
Kada joj je ono krivo odgovaralo na jednostavno pitanje ljutila bi se.
Kada bi joj ogledalo dalo točni odgovor postajala bi još ljepša.
Naime, Marijana, bijaše najljepša, najzgodnija i naravno najbolja plivačica iz Hrvatske koja zna mnogo jezika i voli knjige na Hrvatskom, ali ne čita kriminalističke romane jer se boji i nema puno vremena slušati...
… ali to je neka druga priča koju ćemo ostaviti za drugi put.
Marijana bijaše tako lijepa da svi muškarci okretaše se , namigujući, fućkajući i ludeći za njom.
Jedan petak tulumarila je s Pepeljugom, Snjeguljicom i dvadeset dva patuljka. Došla je Crvenkapica s vukom (njezin novi zaručnik).
Aladin i Bob Marley nisu mogli doći zato što su njihova djeca bila prehlađena. Pinokio je došao s vilom. Ivica i Ma(t)rica su došli malo kasnije jer prije su pojeli kuću. Trnoružnica nije došla zato što spavala. Na kraju je stigao Mačak u čizmama. On je jako zgodan jer svaki dan ide u teretanu u Cvjetnom naselju i kada ga je Marijana vidjela odmah se zaljubila preko ušiju u njega.
Pitala ga je ako želi plesati s njom i on je odmah prihvatio. Plesali su salsu cijelu noć do šest ujutro.
Pepeljuga i Snjeguljica su bile zavidne i odlučile su osvetiti se. Pripremile su jednu jabuku s otvorom. Išle su u kuću od sladoleda gdje 22 patuljka su imali nastavu i tijekom pauze stavili su otrovnu jabuku na Marijanin stol. Marijana ju je vidjela i pojela je. Odmah je pala.
Patuljci su skuhali čudotvoran napitak s padežima: tri sedmine nominativa, jedna petina genitiva, malo dativa, puno vokativa, nekoliko lokativa, trećina akuzativa i dosta instrumentala.
Dvadesetak ih je brojilo do sto i sa svakim brojem ulijevali su joj po jednu kap napitka.
Marijana se probudila, vjenčala se s Mačkom. Živjeli su sretno do kraja života i imali puno djece.
THE HAPPY KRAJ